Translate

Saturday, October 19, 2013

The Hunt...


My intention here is to portray how we humans struggle with the ego, or, in other terms, the negative voices within. At times it can almost feel as if I'm shooting myself in the back of the head (that exact feeling was my inspiration).
The self destructiveness/lack of confidence stems from no one but my intellectual self.
The negative thoughts are projected (shot) outwards, with no real awareness of what, where, how or what kind of an impact they might have on our surroundings/the collective consciousness.
I've used the same "persona" three times, once with a plastic mask (no hair) and boots, the two other selves (physical, emotional and mental), with hair and bare foot. They stand in a diagonal line to show they are connected, past, present, future, in disguise (not easy to track) but still naked and vulnerable (no hair/bare foot).
The birds represent projected thoughts and feelings, to track them down and still the noise is an ongoing process...and not very easy...
Some philosophies advice to kill the ego, others to befriend it, others again reject it or know not of its existence.
The Light in the picture, is The Light.
I do not expect anyone to see what I see, or understand my personal mental/emotional processes, it would have been much too much to ask of anyone, neither do I think it is important.
What I believe to be of a greater significance, is how you, the viewer, interpret images, and what they might provoke in you, cause I strongly believe it is you, and what comes from you, that defines who you are and what you believe to be important, if that makes any sense.

13 comments:

  1. That magic and wonderful atmosphere ...! Delicious photo!

    ReplyDelete
  2. Spennende bilder her inne på bloggen din!

    ReplyDelete
  3. wonderful blog....you are so creativ.

    ReplyDelete
  4. Dette er et vel gjennomført bilde, med en fargetone som virkelig er forenelig med motivet.. Jeg får en litt creepy følelse ved at de sikter i alle retninger, og ingenting er å se i tåka bortsett fra de sorte ravnene(?)
    Kreativt og god ps-jobbing

    ReplyDelete
  5. Really magic! Beautiful photo!

    ReplyDelete
  6. Ja du Lis...återigen ett mästerstycke, väl komponerat, genomfört och så kommer då frågan...hur har du tänkt här?
    Just denna har jag faktiskt lite svårt för och det beror som du säkert förstår på innehållet, på gevären, dödandet, det tänkta dödandet:)
    Ja, jag förstår, det är bara symbolik, men jag har svårt att ta till mig det ändå...varför gevär...och fåglar?
    Berätta, snälla!
    Dock, trots mina dubier...bilden, ljuset och uppbyggnaden är super!
    Ha det gott min vän,
    KRAM!

    ReplyDelete

  7. Well, I don't like hunting but your photo is very impressive... as usual.
    You are great.

    · hugs

    · CR · & · LMA ·


    ReplyDelete
  8. Jeg henger meg på det Liv Johanne skriver, vel gjennomført bilde. Jeg er ikke så flink til å beskrive hva jeg ser i andres bilder (les kunst), jeg er nok litt for "teknisk" skrudd sammen i hodet :) Derfor beundrer jeg kreativiteten din og bruken av symbolikk.

    Som svar på din kommentar hos meg, vil jeg bare si at det faktisk er en del sopp i skogen, men kanskje ikke de vi helst vil finne. Hadde vært fint å gått på fotokurs, men det er lite kreativt det jeg
    holder på med til daglig . Jeg har gått 7 uker på Norges Brannskole i år, 4 av dem i høst. Deilig å være ferdig med etterutdanningen, og kan nå jobbe "lovlig" som fagleder brann (overordnet vakt).

    Ha en fin uke ... ser frem til neste PS-stunt fra deg!

    Irene

    ReplyDelete
  9. Just love your art!!

    You have a great and very interesting blog, congratulations!!

    Kisses.

    ReplyDelete
  10. Du er en sann mester!! Kommer jeg og serverer champagne når du skal ha utstilling :-)

    ReplyDelete
  11. Hi lis, sorry, i missed this picture! I must say that you have made some interesting statement, i personally prefer to make it disappear. Great post and marvelous work my friend as always!
    Hugs,
    Marisa.

    ReplyDelete
  12. A great metaphor for what we are ...
    Exceptional introspective work.
    Kisses dear friend ..

    ReplyDelete

Followers