Translate

Saturday, November 8, 2014

...summer moved on...


13 comments:

  1. Spennende, symbolsk og vakkert utført!

    ReplyDelete
  2. Tusen takk for link til fantastisk side, Lis. Skal virkelig fordype meg i den :)

    ReplyDelete
  3. Hver gang jeg ser ditt bilde, får jeg ut-av-min-verden fornemmelse. Det er helt skjønnt å ta dykk i den verden du skaper så vakkert, Lis

    ReplyDelete
  4. Excellent, Lis. Very nice, creative and "magic"edition.
    Regards
    Agustín.

    ReplyDelete
  5. Wonderful creation Lis, simply superb, love it!!!

    Congratulations and keep-on :-)))

    Kisses.

    ReplyDelete
  6. At alle dine ideer er nydelig gjennomført, er det ingen tvil om, men hvor iallverden tar du alt ifra? Fantastisk! (Ogjegblirgrønnavmisunnelsemensjegharlittkreativeideertørke ;)) ) liker spesielt lyset, fargetonen og den flotte bevegelsen i det florerte stoffet,- og at bildet setter igang undringer om hva budskapet bak er.. God uke til deg, Lis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk, Liv Johanne, fordi du spør <3!!
      Kunne vel ha skrevet en bok om hvor jeg tror ideer kommer fra og hvordan komme i kontakt med dem.
      Tenker å svare på hvordan dette lille prosjektet mitt ble til.
      I Spania i sommer. Syklet mye rundt og ble veldig tiltrukket av denne lokasjoner. Gikk dit og fotograferte, fordi jeg følte en slags kjærlighet til stedet.
      Tenkte veldig enkelt, hva er hav, hva hører til havet? Var innom en matbutikk hvor de hadde en liten seilbåt. Tok den med meg. Hvilken rolle kan modellen spille med båten?
      Gallionsfigur var det første som slo meg. Hva gjør en gallionsfigur på en båt? Passer på slik at båten ikke synker. Modellen tar gallionsfigurens rolle og redder båten.
      Laget en liten historie inne i hodet, da er jobben mye enklere for meg.
      Så slik var tankeprosessen. Lokasjon-hav-seilbåt-gallionsfigur-redde båt i nød :-))
      Klemmer

      English:

      Where do you get your ideas from?

      This summer in Spain. I was attracted to this location.
      Sea, what is typical about the sea and timeless, kind of? A sailboat.
      What is mythologically special about a sailboat and the sea? A figurehead.
      What does a figurehead do? It saves ships.
      I find it much easier to create images when I have an idea up front of what kind of a story I want to tell. In this case, it was the attraction to the location that brought the story forth.

      Blessing .-))

      Delete
  7. dine bilder er så bra Lis, en glede å se på dem !

    ReplyDelete
  8. again an original and beautiful creation ! a door open for dreams and things we could not do !
    to answer to your question on my blog: Yes I only take my images, many images for each creation, without of course the image of the earth I found on the web...nothing to pay
    wish you a wonderful day

    ReplyDelete
  9. it's like a dream
    full of mysteries ...
    and it's very poetic

    all the best for you / hugs

    ReplyDelete

  10. Another magical shot. You are amazing.

    · hugs

    · LMA · & · CR ·


    ReplyDelete
  11. Kreativiteten din er ikke i dvalemodus ser jeg. Du skaper nye flotte bilder Lis. Du har funnet din kule mystiske stil.
    Igjen. Et bilde til undring. Svært bra !!

    ReplyDelete
  12. HELT magisk igjen, Lis! Nydelige toner i bildet, og jeg blir også så fascinert av bevegelsen i det tynne stoffet,- elsker slike folder og draperinger... nydelig utført som alltid, Lis!

    ReplyDelete

Followers